Mateřská škola ve Ktiši
Naše mateřská škola se nachází na pokraji malebné Šumavy v prostředí obklopeném nádhernou krajinou.
K mateřské škole patří rozsáhlá zahrada zahrnující mnoho přírodních prvků, které děti přirozeně inspirují k objevování a hře. Vedle prolézaček, pískoviště a klouzaček zde najdete i různé přírodní prvky a materiály, jako jsou stromy, keře, kameny, voda nebo jíl. Toto prostředí dětem poskytuje prostor pro rozvoj kreativity, motoriky a poznávání přírody. Děti získávají povědomí nejen o rostlinách a zvířatech, ale také o cyklech přírody a o tom, jak přírodní materiály mohou být součástí jejich každodenního života.
Vzdělávací program Začít spolu nabízí prostor, ve kterém se děti učí samostatně myslet. Chyby jsou přirozenou součástí procesu učení stejně jako zodpovědnost za sebe sama a svoji práci. V respektujícím a bezpečném prostředí děti přirozeně zkoumají svět takový, jaký je. Samostatně se učí, vzájemně spolupracují a zároveň si předávají znalosti. Centra aktivit podporují individuální rozvoj dětí, respektují jejich jedinečné potřeby a pomáhají jim objevovat vlastní schopnosti a poznávat samy sebe.
Naše třída je věkově smíšená, což dětem umožňuje učit se vzájemné spolupráci, respektu a obohacovat se navzájem.
Součástí vstupu do třídy je ranní úkol, který zapojuje rodiče do vzdělávacího procesu a usnadňuje dítěti přirozený přechod do třídy. Součástí každého dne je komunitní kruh, který je zaměřen na rozvoj komunikace, vyjadřování vlastních myšlenek a pocitů i sebehodnocení dětí. Každodenní pobyt na čerstvém vzduchu podporuje přirozené spojení dětí s přírodou a pomáhá jim rozvíjet zdravý vztah k životnímu prostředí.
Důležitá je pro nás pozitivní atmosféra, pocit bezpečí a radost z učení.
V rámci každodenního života klademe důraz také na hygienické a stravovací návyky, které děti vedou k zdravému životnímu stylu.
Naše vzdělávání je obohaceno o výlety, exkurze a návštěvy různých institucí, jako jsou knihovny a muzea, kde se děti účastní edukačních programů, které podporují jejich zájem o svět kolem nich.